我喜歡單純的標題。哈哈。

好久沒聽音樂了。

這次來分享一下昨天跟咪兔在自家簡易錄音間(用毛毯&衣櫃隔出來的XD)錄出來的東西

小隆的創作曲「Northen Lights」~

因為之前咪兔問我key的那天我可能狀況不太好,

結果就給了他一個過低的key... 害我昨天低音唱得好抖囧

可能會再重錄,不過我蠻喜歡這個版本的XD

請多指教~

 

 

[Northen Lights 北極光]
詞娶By 小隆 翻譯By Jayko

Northen Lights, I'm searching you in the endless nights.
極光,我在永恆的黑夜裡追尋著你

Maybe you can make me dignify
也許你,就能使我的生命更有價值

My life.
窮盡我一生

No one cares, if I could really get in somewhere high.
沒有人在乎,就算我真的能夠成就什麼完美

They even don't mind I'm wrong or right.
他們甚至不在乎我是對或者錯

Do they?
不是嗎?


I'm trying to find some values of life.
我正試著找出一點生命的價值

Could anybody tell me?
有任何人能給我答案嗎?

I'm singing but I can't hear myself.
我在唱歌但我甚至聽不見自己

Obsession blinds my conversation.
狂熱的著迷盲目了我的語言

I'm fighting with the demon of mind.
我在與自己心中的惡魔對抗

But I've got no weapon.
但我只有赤手空拳

I'm crying but somehow I want more.
我大聲的哭喊著,但無論如何,我想要更多更多...


In front of me, the sky seems to be unpromising.
在我眼前,那片天空看來如此動盪不定

I just can make out the discrepancy.
但我卻說不出它到底是哪裡不對勁

Tell me.
你可以告訴我嗎?


I wanna pray I wanna pray.
我想要祈求

We'd better pray we'd better pray
我們最好祈禱

I wanna pray I wanna pray.
我想要祈求

We'd better pray we'd better pray
我們最好祈禱

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    潔小摳 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()