今晚,我們送你走。

Goodbye my Mr. King of POP.

King Of POP, 自己靜靜的說。
這是他的自傳。他寫的,寫給自己的歌。
你們真的應該去聽聽。他這麼說。

一代天王,永遠的永遠的流行樂之王,
寫給自己、代表自己的歌,卻是那樣,
柔美的像是美國鼠譚一樣純真悠然,卻又小心翼翼的隱藏著悲傷,
然後不經意的流露那樣期待那樣雀躍、那樣希望擁有的夢..............

...............Have you seen my childhood?
I hope you live a better and better life now.

Yab. Live right now.

Goodbye and farewell, Mr. Micheal Jackson


 

 

 

Childhood

詞,曲: Michael Jackson.
製作: Michael Jackson.
英文原詞轉錄自此
Translated by Jayko

 

Have you seen my Childhood?
請問你有看見我的童年嗎?

I'm searching for the world that I come from
我在尋找我來自的那個世界

'Cause I've been looking around
因為我一直四處張望

In the lost and found of my heart...
在我那片不停收成又荒蕪的心田之中...


No one understands me
沒有人真的了解我

They view it as such strange eccentricities...
他們總是從古怪的角度來看我

'Cause I keep kidding around
因為我四處作怪

Like a child, but pardon me...
像個頑皮的孩子,但請原諒我...



People say I'm not okay
人們都說我有問題吧

'Cause I love such elementary things...
因為我的喜好在他們眼中那麼古怪

It's been my fate to compensate,
但那是我注定要給自己的補償

for the Childhood
為了我的童年

I've never known...
我從來不認識的...



Have you seen my Childhood?
請問你有看見我的童年嗎?

I'm searching for that wonder in my youth
我在尋找我年輕歲月裡的美好

Like pirates in adventurous dreams,
像在充滿探險的夢裡永不停歇的派對

Of conquest and kings on the throne...
還有勝仗和寶座上的國王


Before you judge me, try hard to love me,
在你決定我是怎樣的人之前,試著努力一點去愛我


Look within your heart then ask,
用你的真心去傾聽,然後問

Have you seen my Childhood?
你是否看見了我的童年?


People say I'm strange that way
人們都說我那樣很奇怪耶

'Cause I love such elementary things,
因為我所愛的在他們眼中那麼古怪

It's been my fate to compensate,
那是我注定要給自己的補償

for the Childhood (Childhood) I've never known...
給我從來不認識的,我的童年...


Have you seen my Childhood?
請問你有看見我的童年嗎?

I'm searching for that wonder in my youth
我在尋找我年輕歲月裡的美好

Like fantastical stories to share
像是分享不完的驚奇有趣的故事們

But the dreams I would dare, watch me fly...
甚至是我竟然敢去奢望的,我能夠飛上天空的夢...


Before you judge me, try hard to love me.
在你決定我是怎樣的人之前,試著努力一點去愛我

The painful youth I've had
我曾經有過那樣痛苦的年輕歲月


Have you seen my Childhood....
請問你有看見我的童年嗎......?

 

 


 

 

答應我,下一次決定你討厭一個人之前,
先努力一點,試著去愛他。

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    潔小摳 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()