MONOEYES/Just A Little More Time

 

作詞:細美武士
作曲:細美武士
英文歌詞提供: ※ Mojim.com 魔鏡歌詞網
中譯:Jayko

 

 


On a laptop screen I see
電腦營幕上顯示著

Pictures of my long time friends
一些老朋友的照片

Now I'm on the other side
現在我已經離開了

Of this planet named the Earth
到這個名為地球的星體上


You've just sent me a letter
你送了一封信給我

Saying you are doing fine
說你過得還不錯

I just try to keep on going today
我只是試著把今天過完


When I wake up
當我醒來

I will miss your face
我會想念你的臉

I'll miss your smile
我會想念你的笑容

I'll miss your heart
我會想念你的心意

Your heart tonight
你今晚傳達給我的心意

I'll miss your laugh
我會想念你的笑聲

I'll miss your words
我會想念你的字句

I'll miss your heart
我會想念你的一切

Your heart
你的一切

But we need just a little more time
但我們還需要更多的時間


Especially on a happy day
特別是在美好的一天

You guys show up in my thoughts
你們出現在我的念頭之中

For a while I reminisce
有段時間我一直在回想

Underneath the cloudy sky
在多雲的陰天之下


You've just sent me a letter
你就這樣送了封信給我

Saying you are doing fine
說你過得還不錯

I just try to keep on going today
我只是試著把今天過完


When I wake up
當我醒來

I will miss your face
我會想念你的臉

I'll miss your smile
我會想念你的笑容

I'll miss your heart
我會想念你的心意

Your heart tonight
你今晚傳達給我的心意

I'll miss your laugh
我會想念你的笑聲

I'll miss your words
我會想念你的字句

I'll miss your heart
我會想念你的一切

Your heart
你的一切

But we need just a little more time
但我們還需要更多的時間



I will write you back as soon
我會盡快回信給你

As I find myself alone
在我找到獨處的時間之後

When this comes close to the end
當一切接近尾聲

I will gift the rest to you
我會將剩下的送給你


You've just sent me a letter
你送了封信給我

Say you hope I'm alright
說你希望我過得不錯

Hey I'm good as I could never be
嘿,我好得像我從來不可能的那樣

And I hope you're doing fine
我希望你也過得很好


I miss your face
我想念你的臉

I miss your smile
我想念你的笑容

I miss your heart
我想念你的心意

Your heart tonight
你今晚傳達給我的心意

I miss your laugh
我想念你的笑容

I miss your freedom
我想念你的不羈

I miss your heart
我想念你的一切

Your heart
你的一切

But we need just a little more time

但我們還需要一些時間

 


 

 

I miss your face

I miss your smile

I miss your heart

Your heart tonight

I miss your laugh

I miss your freedom

I miss your heart

Your heart

 

我翻一翻開始唱

我想念你的笑~~~想念你的外套~~~~(唱

 

 

不過,I miss your heart真的好難找到一個我理解到的確切中譯啊(抓頭

最後翻成了"心意"跟"一切"

我覺得heart就是代表了這兩樣最重要的事物。

 

先不論第一段歌詞細美大人好像在寫太空人的心情,我覺得這首歌的歌詞真的很適合,很久沒跟一些老朋友連絡的人,或是因為某些無聊小事賭氣而失去的朋友,用這種心情去聽。這是我光用聽還不是很確定歌詞的時候的想法。

 

有些朋友,很希望能合好,但除非其中一方突然快死了或是遭遇大禍,不然,不會的。

大概就是這種莫名其妙的電影情結心態。(我說我啦)

arrow
arrow
    文章標籤
    MONOEYES 細美武士 Jayko
    全站熱搜

    潔小摳 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()