close

Today Is The Day/YoLa Tengo

i followed you ..foolishly
我像個傻瓜一樣的跟蹤你

you were at a smoky bar, you were out til three
你走進那間煙霧繚繞的酒吧,直到凌晨三點才離開

sat alone inside my car, it was nearly four
一個人獨自坐在我的車裡,都已經接近四點了

we were gonna wait for you all night
看來我們必須等你整晚了

so i locked the door
所以我把門鎖上


i was gonna spend the night, coulda been okay
我正準備消磨掉整晚,試著裝作沒事的樣子

we were gonna talk all night, till i went away
我們準備聊掉一整夜,直到我離去

remember how you used to say, can't stay up late
記得你以前總是說,不可以熬夜

a minute later we're older now, i can't stay awake
一眨眼我們就已經老了,我再也無法保持清醒

i'm driving by your parent's farm, in the Chevrolet
我開著雪弗蘭經過你爸媽的農場

i remember that rusty car, like it was yesterday
我記得那台蒙塵的舊車,一切宛如昨日一般


saw my brother driving by, the other day
看見我的兄弟從對向開車經過

i wished that i'd go out to him, but he drove away
我多希望我下車朝他奔去,但他已經開走了

saw my sister standing there, standing in rain
看見我的姐妹站在路邊,淋著雨

then i thought about nothing, that it feels the same
我什麼都沒有想,感覺卻是一樣的


another day, come and gone
又一天,來了又過去

don't think i can ever sing that song
我想我再也唱不了那首歌了

little secrets we bring along
我們之間的小小秘密

i'm taking my time, trailing behind, i thought of you
時間拖著我的腳步讓我不得不跟著走,而我想到了你

today is the day i think of you
今天就是我想起你的那天

arrow
arrow
    全站熱搜

    潔小摳 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()