close

剛抓到這首歌,還沒有聽過,應米爺的介紹來聽聽這首歌,順手翻了一下歌詞。
很寂寞的感覺......

非常貼切的描寫了很多人都感受過的,狂歡之後的空虛。


Ellegarden - The Autumn Song(秋之歌)
※Autum也有凋零、衰落的意思
翻譯by Jayko

Summer time is gone
夏天結束了

I miss it so much
我真的好想念它

My board lies in my garage
我的滑板躺在我的車庫裡

Waiting for the snowy season
等待著雪季的來臨

And again I would slide
我會再一次跳上它溜走


Friends are alright
朋友都過的還不錯

There's nothing so sad
沒什麼太令人難過

And the foods are good today
今天吃的東西蠻棒的

It looks like things are going right
看起來事情好像開始好轉囉

But I feel I'm all alone
但我卻感覺到完全的孤單...


Tell me how can I be such a stupid shit
告訴我我怎麼能笨的跟狗屎一樣

No way, I can't even find my way home
怎麼可能啊,我竟然連回家的路都找不到

You said today is not the same as yesterday
你說今天跟昨天是完全不一樣的

One thing I miss at the center of my heart
我卻遺失了心裡最重要的那部份

It's such a fine day
今天看起來是個好日子

And all the nice girls
路上有許多不錯的女孩們

I don't need anymore
我再也不需要了

Coffee is ready I light my cigarette
咖啡已經準備好了,我點上我的香菸

Guess what it's all about
猜猜看這一切是為了什麼


I wonder where I put the letter you wrote
我在想我把你寫的信都放到哪裡去了

That's all I'm concerned about
那是所有我能確定的東西

We can party around the clock
我們可以沒日沒夜的玩樂

But I feel I'm all alone
但我卻感到完全的孤單...


Tell me how can I be such a stupid shit
告訴我我怎麼能笨的跟狗屎一樣

No way, I can't even find my way home
怎麼可能啊,我竟然連回家的路都找不到

You said today is not the same as yesterday
你說今天跟昨天是完全不一樣的

One thing I miss at the center of my heart
我卻遺失了心裡最重要的那部份


arrow
arrow
    全站熱搜

    潔小摳 發表在 痞客邦 留言(4) 人氣()